اهمیت نیس، تعیین ۳ مورد از مهم ترین اهدافیه که می خواید در کوتاه مدت و بلندمدت به اونا برسین. مثلا می خواید که ظرف یک سال مشتریان تون به چه تعدادی برسن؟ رسیدن به این رقم ممکنه؟ جواب این سؤال رو واسه ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده هم مشخص کنین.

به جز تعداد مشتریان، می خواید چه کارای مهم دیگری رو در کوتاه مدت و بلندمدت به انجام برسونین؟ در طرح خود ۳ مورد از اونا رو هم واسه کوتاه مدت و هم بلندمدت توضیح کنین. به قول یوگی برا (Yogi Berra) «اگه ندانید می خواید به کجا برسین، سر از ناکجا آباد در میارید!»

بی دودلی تهیه ی طرح تجاری کار بی زحمتی نیس. اما حالا میدونید که باید روی چه مواردی تمرکز کنین و اینکه لازم نیس به طرح تون بیهوده شاخ وبرگ بدین. فقط روی اطلاعاتی تمرکز کنین که مخاطب تون تشنه ی دانستن آنهاست، خلاصه و جمع وجور بنویسین و مطمئن باشین که طرح یک صفحه ای تون تاثیرگذاری زیادی داره.

منبع : startupsavant

طرح تجاری یک صفحه ای چیه و چیجوری تهیه می شه؟ - قسمت 2 آرایش ، زیبایی و مدل لباس

ایده خود رو به پول تبدیل کنین


۳

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   طرح دعوا علیه وکیل در چه شرایطی امکان پذیره؟ - قسمت 2