چیزی که این جنسا نماینده اش هستن بخشی از خودمون و هویت شون رو هم واسه خودشون و هم واسه کسائی که با اونا در رابطه هستن و براشون اهمیت قائل ان به دست میارن یا استواری می بخشن.

شخصیت برند چیه و چه جایگاهی در کسب و کارا داره؟ - قسمت 2 آرایش ، زیبایی و مدل لباس

«من» چه هستم تا اندازه ای بستگی به این داره که چه چیز «واسه من» است. ما خودمون رو نه فقط با جسم و شغل مون بلکه با دارایی هامون (مثلا ساعتی که به دست می بندیم) تعریف می کنیم. به این دلیله که وقتی داراییای مادی خود رو مثلا در سرقت یا بلایای طبیعی از دست میدیم احساس می کنیم «بخشی از خودمون» رو از دست دادیم. بدیهیه میزان «سرمایه گذاری از خودمون» در اجناس و برندا برابر نیس؛ مثلا این سرمایه گذاری در اتومبیل و لباسا بیشتر و شاید در برند دستمال کاغذی ای که واسه آشپزخانه می خریم کمتره.

مقبوله که بگیم افراد ارزش خود در جامعه یعنی همون «ارزش اجتماعی»شون رو با داراییای مادی و اون چیزی که اون داراییا به شکل ظاهری تداعی می کنن تعریف می کنن. در اینجور جامعه ی «جمع به ظاهر»ی احساس تعلق ما به همتایان یا بقیه گروه ها می تونه به شکلی معنی دار وابسته به احساس (و نمایش) مالکیت برندِ مشترک باشه. ما از دارایی هامون نه تنها واسه تعریف چیزی که به عنوان یک فرد هستیم استفاده می کنیم، بلکه از اونا واسه مشخص کردن گروه هایی که به اونا تعلق داریم و گروه هایی که به اونا تعلق نداریم هم استفاده می کنیم.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   راهنمای خرید انواع ریبون رول حرارتی و استفاده صحیح از آن

به عنوان بخشی از این مراحلِ «تعریف خود»، مصرف کنندگان برندهایی رو انتخاب می کنن که شخصیتِ برندی یکی با فکر یِ اونا داشته باشن. این یعنی، مصرف کننده ای که خود رو آدمی «زرق و برق دار» نمی دونه شاید در ماشینی که خیلی جلب توجه می کنه یا از هنجارها فاصله داره احساس راحتی نمی کنه؛ در این حالت نبود هم خوانی هست. در یک تحقیق معلوم شد مصرف کنندگان اتومبیل در جست وجوی ماشینایی بودن که تصویرشان به عنوان یک کالا در ویژگیای متفاوت شخصیتی (مثل هیجان انگیز/ غیرهیجان انگیز) به تصویر خود اونا مثل بود. موضوع مهم اینه که بعضی دلایل نشون میدن اون نوع هم خوانی ای که در انتخاب یک برند مهمه همانی نیس که بین شخصیت برند و شخصیت واقعی فرد هست بلکه اونم خوانیه که بین شخصیت یک برند با شخصیت «ایده آل» یا «رویاییِ» فرد هست. گرچه دلایل این ادعا خالی از ابهام نیس.

منبع : smartamarketing