ب با بودجه، به مرحله اجرای کمپین برسن. این بخش ممکنه عکاسی واسه آگهیا و تولیدات باشه یا هر فعالیت دیگری که واسه اجرای کمپین بهش نیازه. بخش تولید با بخش رسانه هم در رابطه و تعامله.

بقیه بخشا از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت ان

۶ بخش نام برده در قسمت قبلی، بخشای استاندارد هر شرکت تبلیغاتی هستن، اما بعضی شرکتای بزرگ ممکنه هر کدوم از بخشای نام برده رو به زیرمجموعهایی تقسیم کنن یا بخشای جداگونه دیگری هم تعریف کنن، مثل:

  • بخش منابع انسانی و لوازم
  • بخش تحقیق
  • بخش پیشرفت برخط یا آنلاین
  • بخش فناوری اطلاعات
  • بخش ترافیک (وظیفه ی اون ایجاد رابطه و هماهنگی بین بخشای مختلف شرکت تبلیغاتیه).

در این قسمت درباره این بخشای جانبی توضیح میدیم:

منابع انسانی و امکانات

بیشترِ کسب و کارا، چه به مربوط باشن و چه نه، دارای بخش منابع انسانی و امکانات هستن. استخدام و اخراج نیروها، بررسی و اجرای قوانین کار، نظارت بر مرخصیا و درکل، مدیریت امور کارکنان و نیروها بر عهده ی این بخش قرار داره. بخش منابع انسانی معمولا در همکاری با بخش لوازم و امکانات فعالیت می کنه، بخشی که لوازم و امکانات لازم رو واسه بقیه بخشا جفت و جور می کنه و وظیفه ی مدیریت، بازرسی و حفظ ایمنی لوازم رو بر عهده داره.

تحقیق

شرکتای بزرگ معمولا به بخش تحقیق اهمیت زیادی میدن و از اون به عنوان پایگاه جامعی از داده های مشتریان استفاده می کنن. بعضی وظایف این بخش عبارت ان از: پرداختن به امور گروه های کانونی، آزمایش و امتحان، جدا سازی و بررسی داده و کمک به بخش خلاق و تیم اجرایی واسه تمرکز روی روندها و تمایلات بازار.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ذخیره تصاویر اینستاگرام را با کیفیت اصلی +ترفند

پیشرفت آنلاین

تموم امور سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل، ایجاد تجارب تعاملی با مخاطب و اموری ازاین دست بر عهده ی این بخشه. اگه طراحان شرکت در امور برنامه نویسی و کدنویسی دستی داشته باشن، این بخش به سرعت تموم این موارد رو پوشش می ده. ممکنه این بخش، مدیر هنریِ مخصوص به خود رو داشته باشه که در [راه اندازی و استفاده] سایت و طراحی آنلاین تخصص داره و در مورد ی UX مهارت ها و تخصصایی داره. تعداد کارکنان این بخش وابسته به قدرت و اندازه شرکت تبلیغاتیه.

بخش فناوری اطلاعات

این بخش برخلاف تصور عام، تشکیل شده از تعدادی کارشناس خسته کننده و خوره ی علم نیس! واحد فناوری اطلاعات ممکنه بخشی بزرگ با مشارکت خیلی خلاقانه ی حاضرانش باشه. بیشترِ شرکتایی که در بخش ی فناوری اطلاعات در شرکتای تبلیغاتی کار می کنن، از MAC به جای PC بهره می گیرن، چون بیشتر بخشای تیم خلاق از اجناس شرکت اپل استفاده می کنن.

واحد ترافیک

در شرکتای کوچیک و متوسط، وظیفه ی واحد ترافیک بر عهده ی تیم تولیده. وظیفه ی واحد ترافیک ایجاد رابطه و ایجاد هماهنگی بین بخشای مختلف شرکت تبلیغاتیه. این بخش تموم پروژه رو از نظر زمانی و هماهنگی بخشای مختلف اون تحت نظارت و کنترل داره. این بخش درحقیقت قلب شرکت تبلیغاتیه و به دلیل ی اون، تموم امور پروژه در بخشای مختلف با هم هماهنگ می شن.

برگرفته از : thebalance-advertising thebalance-agency thebalance-structure